Druk Plakatów

Druk Plakatów Image

Druk Plakatów

Plakaty to jedna z bardziej popularnych form reklamy drukowanej. Stosuje się je od lat, a mimo rozwoju innych, bardziej zaawansowanych rodzajów promocji, plakat wciąż jest chętnie wykorzystywany przez reklamodawców. Tym bardziej, że łączy on w sobie skuteczność przekazu ze stosunkowo niską ceną wydruku.

Jak wybrać format plakatu?

Wielu udających się do drukarni klientów posiada co prawda projekt plakatu, ale nie wiedzą, na jaki format się zdecydować. Przed złożeniem zamówienia, warto zastanowić się, w jakim miejscu dany plakat ma zostać umieszczony. Najlepiej sprawdzają się te materiały reklamowe, które są naturalnie wpisane w otoczenie, a swoimi rozmiarami nie zaburzają harmonii przestrzennej. Mogłoby się wydawać, że im większy plakat, tym lepiej. Jednak w praktyce zbyt duży nośnik treści reklamowych może wyglądać komicznie. A odbiorcy zamiast skupić się na przekazie, będą omawiali źle dobrany format. Druk plakatów można skonsultować z przedstawicielem drukarni, także tej internetowej. Takie osoby już po krótkiej rozmowie i poznaniu potrzeb klienta, na ogół mogą coś doradzić. Przy okazji należy przypomnieć, że plakaty stosowane są nie tylko w reklamie, ale też przez osoby prywatne. Stanowią bowiem dodatek bardzo popularny w aranżowaniu wnętrz. Standardowo na ścianę polecane jest drukowanie plakatów w mniejszym rozmiarze (na przykład popularny format A3 (297 x 420 mm), jeżeli planuje się stworzenie kolekcji, lub jednego dużego plakatu. Tradycyjne filmowe plakaty osiągają wielkośćB1 (68x 98 cm).

Plakaty reklamowe

Popularne formaty plakatów reklamowych mieszczą się w skali od A0 do A3 oraz od B0 do B2. Przy czym największym zainteresowaniem cieszą się:

  • B1 (680 x 980 mm),
  • B2 (480 x 680 mm),
  • A3 (297 x 420 mm).

Wybór należy oczywiście do zlecającego wydruk plakatu. Biorąc pod uwagę, że najczęściej taką formę reklamy wiesza się na ścianie, trzeba przede wszystkim dokładnie ją wymierzyć. Pamiętając, by mimo wszystko zostawić tam trochę wolnej przestrzeni.

Nieco inaczej rzecz ma się w przypadku materiałów reklamowych umieszczanych na zewnątrz. Dobrym przykładem będą tu wydruki, którymi okleja się przystanki autobusowe. Często są to plakaty naprawdę pokaźnych rozmiarów, zakrywające całą ścianę. Taka strategia może się sprawdzić, o ile wydruk pozostanie czytelny. Chodzi o to, by przekaz reklamowy dotarł do potencjalnych konsumentów. Zdaniem specjalistów ciekawy wizualnie plakat broni się sam i wcale nie musi występować w skrajnie dużym formacie.

 

Podsumowując, plakaty są wciąż chętnie wykorzystywane przez reklamodawców. Poza ciekawym projektem, który może wykonać także profesjonalna drukarnia, warto jednak zwracać uwagę na dopasowanie formy reklamy do otoczenia. W zależności od wielkości pomieszczenia wskazany jest druk plakatów małych, średnich bądź dużych. Na zewnątrz sprawdzają się raczej większe formaty, choć w wielu publicznych miejscach, gdzie przechodnie spędzają nieco więcej czasu, sprawdzą się także mniejsze wymiary.

Author | slawko Comments | 0 Date | 24 lipca 2018

leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *